Det finns många privatpersoner, företag och organisationer som regelbundet använder Värmland för att skapa intresse. När det gäller företag och offentlig sektor sker det ofta i rekryteringssyfte. Ett exempel är Folktandvården som använde delar av visionen i Värmlandsstrategin som ett sätt att lyfta platsen när de sökte medarbetare.

Företaget Tieto använder Värmlandsmontern vid videomöten med övriga Sverige för att sprida fina bilder från Värmland. Eller Sogeti som annonserat efter personal och då använt Värmland för att locka hemvändare.

Så hur gör du? Ta chansen att inspirera andra! Maila ett citat och en bild som visar ditt bästa sätt att dra nytta av Värmland till odd.raberg@regionvarmland.se så visar vi ditt exempel här.

prinsparet

Inför invigningen av naturreservatet Byamossarna lät Arman Teimouri, Länsledningskoordinator på Länsstyrelsen Värmland, tillverka denna sten. (Foto: Tommy Andersson/Länsstyrelsen Värmland)

Läs mer om Värmlands grafiska profil här.

 

Tietoexempel

“Teamen i mitt projekt har videomöten med team på tre andra platser i Sverige var tredje vecka och vi vill passa på att sprida fina bilder från Värmland i samband med detta. Vi lånar en Värmlandsmonter som vi ställer upp inför varje möte. “

Agneta Cramnert, Project Manager, Product Development Services, Tieto

Läs mer här om att låna montern

Sunne Värmland

”Vi ser stora fördelar med att koppla Sunne till varumärket Värmland som bär många positiva värden. Berättartraditionen är en viktig del av vår gemensamma kultur och som följd av den kommer en öppenhet för människor och idéer. Här finns en omtänksamhet och en entreprenörsanda som ger ett skönare liv.”

Anneli Jansson, informationsstrateg, Sunne kommun

Läs mer om Värmlands grafiska profil

 

exempelfolktand

“Att söka en tjänst innebär också att man väljer en plats att bo på. Värmland och Karlstad har många fördelar och de vill vi lyfta fram som del av den tjänst man söker. Att lyfta dessa fördelar är ett sätt för oss att bidra till att få fler att flytta hit.”

Johanna Sundberg, HR-Strateg, Folktandvården Värmland

Läs mer här om fria texter

 

Sogeti-exempel

Värmland har en dragningskraft för dem som har bott här tidigare. Sogeti valde att anspela på hemlängtan till Värmland i sina annonser för att locka fler duktiga konsulter till sitt bolag.